VELKOMMEN TIL

GREVE FRIKIRKE

Billede af Cdoncel

Påske

Markus fortæller, at Jesus udånder med et højt skrig, og der står, at forhænget i templet flængedes fra øverst til nederst. Jeg har altid tænkt på det som et billede på, at nu er der adgang for os ind i Guds nærhed. Men måske er det lige så rigtig at se det som et billede på, at nu er inkarnationen fuldendt. Med Jesu død er Gud fuldt og helt trådt ind i verden - ind i mennesket vilkår, og "det ånder himmelsk over støvet".

​

Satan troede, at sejren var sikker. Men døden blev besejret indefra. Påskemorgen lyder det: Kristus er opstanden. Lige der hvor afmagtens skrig lød og stadig lyder, tændes håbets lys. Glædelig påske!

GUDSTJENESTE

Søndagens gudstjeneste er kirkens store fest hvor vi fejrer et liv med Gud og hinanden i det store fællesskab.

Første søndag i måneden:
kl 16.30-17.30
Efterfølgende fællesspisning

Øvrige søndage:
kl. 10:30-12:00

Efterfølgende kaffe og fællesskab

​

I Greve Frikirke har vi gjort fællesskabet med Gud og hinanden til nøgleord. Det er i fællesskabet, at vi findes og finder vej. Der er mange forskellige aktiviteter i løbet af ugen. Du er velkommen til at kikke indenfor og være med.